2015. október 17., szombat

Vélemyény-Indokolatlan

Sziasztok!
Elkészültem az első kritikával. Kicsit hosszúra sikerült, de szerettem volna minden (általam úgy ítélt) fontosat leírni. Egyébként mindenkinek ajánlom ezt a blogot, olvassátok el, hogy én mit gondolok róla! :)

Indokolatlan


 Kinézet:
Tetszik a blogotok kinézete. Nincsen fejléc, ez egyszerűvé teszi a design hatását, de ez nem jelneti azt, hogy rosszabb lenne, mint más blog.  A moduloknál viszont van olyan amin fennakadtam kicsit. A menü. Nekem furcsa, hogy a chatboxot a menüben helyeztétek el. Engem kicsit idegesít, hogy ide-oda kell lépegetni a chat és a blog között. És szerintem a chat oldal kinézete, színe szerintem nem illik a magához a bloghoz. A másik fura dolog számomra, hogy a menübe úgy van beírva, hogy "ChatBox". Lehetne Csevegő, Chat, Üzenő,Társalgó, vagy valami egyedi (pl.Suttogó, Írkáló) , akár bohókás dolog, mert szerintem az jobban illene a blogotokhoz. Ja, igen. Fogalmam sincs hányan, és kik írjátok a blogot. Keresgéltem, de nem igazán találtam feltüntetve a szerkesztőket. A modulban lévő ismertető többesszámban van írva, ebből arra következtettem, hogy legalább ketten vagytok. (ne haragudj, ha esetleg egyedül vagy én meg az egész bejegyzést többesszámban írom..:D) A menüben még van pár érdekesség. Ez a sok "xxxxx" ez azért van mert oda nem tudtok mit írni? Akkor azt tüntessétek el onnan! A könvkuckó, filmajánló oldalnak nem tudom mi (eddig) az értelme.(?) Érdekes, hogy a cseréket is a menübe raktátok be, de ezzel gond nincs. Viszont ez a sok "Cím4" engem nagyon zavar, a kis x-ekkel együtt, szóval azokat szerintem el kéne onnan távolítani. (Ha nem tudjátok, hogyan kell kérdezősködjetek más bloggereknél, vagy kérjetek meg valakit hogy segítsen. talán én is tudok) A "Popular Posts" modulon is megakadt a szemem. Potosabban a címén. Miért nem magyarul van kiírva? Minden magyar a blogon, még a blog címe is (ami mostanában nem olyan gyakori), így indokolatlan (hehehe :D), hogy angolul legyen a modul címe. Lehetne inkább Népszerű bejegyzések, vagy itt is valami egyedi dolog. Ugyanígy a "Blog Archive"-nál. Helyette írhatnátok magyarul,  mondjuk Blog Archívum (ha ehez ragaszkodtok), vagy Eddigiek, Bejegyzések, ha nézelődtök blogokon, még sok ehez hasonlót találhattok, de a legjobb, ha ti találtok ki valami egyedit.  Összességében, mint már írtam, tetszik a blog külseje, az összes hibájával együtt, de van még mit változtatni rajta. De tényleg, szép az egész.   7/10

Tartalom:
Mint ahogy azt se tudom hányan vagytok, az se derült ki számomra, hogy milyen fajta blog, ez a bolg. Egy történetet írtok? Többet egyszerre? Ajánlókat? Erre a menüből gondoltam, de ott, ahogy rákattintok egy például könyvre, semmi sem történik. Ahogy nézelődtem, rájöttem, hogy a Lendület ír le egy sztorit és talán az 5minStory is? A modulban az ismertetőből szinte semmi nem derül ki, csak annyi, hogy milyen gyakran lesznek bejegyzések. Lényegtelen dolog, ahoz hogy ez fogadja az olvasókat. Én elsőször köszönnék, aztán elmondanám, hogy mit olvashat itt a kedves érdeklődő. A cím, Indokolatlan semmit nem mondd el. Csak képzeljétek egy olvasgató ember helyébe magatokat, aki a blogotokra érkezik. Elolvassa a fülszöveget, és megtudja, hogy mikor lesznek bejegyzések. Jó. de miről? És ki? És hogyan? Merre? Meddig? Mivan? 
Az Egy új fejezet című rész végigolvastam. Szép, terjedelmes bejegyzés. De nem túl informatív. Még most se tudom, hogy miről fog szólni ez az egész. Nem kelti fel az érdeklődésem, nem érzek késztetést, hogy továbbolvassam, mert nem tudom, hogy miről fogok olvasni.
Egyébként tetszett a rész (hogy pozitívumot is mondjak), a végére viszont már untam, és ha most nem véleményt akartam volna írni, akkor már abbahagytam volna az olvasást. Úgy gondolom, hogy Sophie életéről fog szólni a történet, de hogy azon belül miről....Azt nem tudom. Viszont sok sikert hozzá, mert igényes történet. Át is térnék a formára, arról többet tudok beszélni. 8/10

Forma:
Jajj. Sok a hiba. Tényleg sok. Nem nagy hibák (annyira), inkább rengeteg és sokszor egymás után ugyanaz.
Itt is a fülszöveggel kezdeném:
Próbálunk minél többet felrakni az oldalra viszont a sok tanulás miatt nem mindig sikerül. 5minStory-kat gyakrabban rakunk fel. Lendület-ből viszont minden hét csütörtökjén rakunk fel új fejezetet! Ha tetszik az oldal osszátok és terjesszétek tovább! További jó olvasgatást nektek! :)
(Szerintem alapból át kéne írni az egészet. Inkább információt kéne közöljön a blog tartalmával, és íróival kapcsolatban, mint hibásan kifejteni a bejegyzések várható időpontját.)
Na akkor:
Próbálunk minél többet felrakni az oldalra (Mit? Bejegzést? Kisnyulat?) ,viszont (viszont elé kell a vessző) a sok tanulás miatt nem mindig sikerül. (Már most mentegetőzés. Ismerős. :D) 5minStory-kat gyakrabban rakunk fel. (szóismétlés!) Lendület-ből viszont minden hét csütörtökjén rakunk fel (hármas szóismétlés pls) új fejezetet! Ha tetszik az oldal osszátok és terjesszétek tovább! (Ez ide minek? De ha muszáj a reklámozásra felhívni az olvasók figyélmét, akkor ide biggyeszthetnétek egy Köszönöm-öt) További jó olvasgatást nektek! :) (Végre valami iciripicirit személyes és kedves dolog!) 
Fülszöveg utáni első gondolat: megnyomom a kis x-et a sarokban. De tényleg. Kérlek írjátok át, mert szerintem ez nagyon fontos dolog egy blogon, főleg, hogy fejlécetek sincs, így ezen akad meg először az ember szeme.
Az Egy új fejezet című részt olvastam el, de az is elég volt, hogy találjak hibákat. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy különösen hosszú rész volt, amiért külön pirospont.
Pár példát kiírtam a bejegyzésből az előforduló hibákra.
Kezdjük is...
A (talán) legtöbbször előforduló hiba már az első két mondatban megmutatkozik.
Hibás:
Bipp,bipp,.Erre a hangra ébredtem fel. Egy világos szobában voltam,a szemhéjamon keresztül is érzékeltem a beszűrődő napsütést.
Helyes: Bipp,bipp. Erre (nem kell a vessző, és a pont meg az "Erre" szó között legyen szóköz.) a hangra ébredtem fel. Egy világos szobában voltam, a  (szintén. a vessző után kell szóköz) szemhéjamon keresztül is érzékeltem a beszűrődő napsütést.
Ez a hiba nagyon-nagyon sokszor előfordul különböző formában nálatok.
(pl nem sokkal utána ugyanez: Az ággyal szemben egy kis műanyag szék állt ,egy angyali teremtés ült rajta. Szőkére festett hajkoronája a válláig ért, kedves arcán fáradt,nyugtalan kifejezés ült. Remélem érthető, hogy mire gondolok.)
Egy fontos szabály: "hogy", "de", "mint"...stb. előtt van vessző. Rettentően sok ilyen hiba van az írásotokban, nem is szeretnék sokat leírni, könyörgöm erre figyeljetek jobban oda a továbbiakban.
Hibás:
Sajnálom ami történt igazán, tudom hogy közel álltatok egymáshoz ...
Helyes:
Sajnálom ami történt igazán, tudom, hogy közel álltatok egymáshoz... (itt nem kell szóköz)
Ugyanez vonatkozik a "ha" és az "akkor" szavakra is.
Hibás:
Elvesztettem a testvéremet akkor is  ha nem volt egy a vérünk.
Helyes:
Elvesztettem a testvéremet, akkor is, ha nem volt egy a vérünk.
Ugyanez...
Hibás:
Idő közben betöltöttem a tizennyolcat és büszkén mondhatom hogy leérettségiztem. Nem volt egyszerű de végül nem hasaltam el.
Helyes:
Idő közben betöltöttem a tizennyolcat és büszkén mondhatom, hogy leérettségiztem. Nem volt egyszerű, de végül nem hasaltam el.
Na ennyit a szavakelőttveszővan dologról.
Találtam pár elírást, de nem vészesek. ezért is pirospont.
A bulit egy igazi parti díva rendezte, Nora. (itt gondolom csak véletlen a t lehagyása)
Igekötők!
Hibás:
Suli után felajánlotta hogy haza fuvaroz én pedig elfogadtam, ekkor jött a baj. 
Helyes:
Suli után felajánlotta, hogy hazafuvaroz, én pedig elfogadtam. Ekkor jött a baj. (szerintem jobb külön. az igekötős meg a "hogy"-os hiba egyértelmű)
Másik ilyen hibás:
Emilynek feltűnt a tétovázásom és azért hogy meggátolja ha ne talán-tán elakarnék futni ,belém karolt.
Huhh, ez talán a leginkább hibadús mondat a bejegyzésben.
Helyesen:
Emilynek feltűnt a tétovázásom és azért, hogy meggátolja, ha netalántán el akarnék futni, belém karolt. (remélem nem kell magyráznom. az "el" igekötő a futni-hoz tartozik így: akarnék elfutni=el akarnék futni) (egyébként csak nekem sántít értelmileg ez a mondat? mindegy)
Rögtön utána:
Most már tényleg nincs menekvés. 
Helyes:
Mostmár tényleg nincs menekvés. 
Még egy hiba:
Fogalmam nincs hogy hogyan csináltam, a jelentős mennyiségű vodka volt a hibás. És nem nagyon bírtam a piát.
Helyes:
Fogalmam sincs, hogy hogyan csináltam, a jelentős mennyiségű vodka volt a hibás. Nem nagyon bírtam a piát. (vagy: Nem nagyon bírom a piát. az és nem kell az elejére.)
Párbeszédek!
Egy péda:
-Amennyire lehet.-feleltem óvatosan. Nem kell a pont! (-Amennyire lehet-feleltem óvatosan.)
De!
-Katie hol van a telefonom nem láttad .-szólt Matthew. 
Ez most kijelentés? (Ha az lenne, akkor se kellene a pont!)
-Katie, hol van a telefonom? Nem láttad?-szólt Matthew.
Más, értelmi hiba:
A pólóján valami kék dinoszaurusz virított és éppen egy autót igyekezett a szájába gyűrni.
A mondatban az öccse ruhájáról szeretne beszélni a lány, viszont ezt elsőre úgy lehet értelmezni, hogy "(Az öccse) pólóján egy kék dinoszaurusz virított és éppen egy autót próbált lenyelni.(az öccse)
Ismét értelmi hiba:
-Szeretnék neked bemutatni valakit.-ez volt a végszavam.
Ezt Emily mondja, de a mesélő Sophie. Lehet, hogy az m szintén csak elgépelés.
-Szeretnék neked bemutatni valakit-ez volt a végszava.
Még találtam valamit:
-Jolvan ne szívd mellre.-mondta nevetve miközben visszadobta a párnát.
Helyes:
-Jól van, ne szívd mellre-mondta nevetve, miközben visszadobta a párnát.
És most jön (utoljára) valami, amit nagyon nem értek.
"Húsz perc múlva ott vagyok."-ezt írta tíz perce. Na jó, ez tuti szivat. Biztonság kedvéért felkaptam. Felkaptam egy könnyű nyári ruhát és összedobtam az ágyamat hogy úgy nézzen ki mintha rendszerető lennék.
Mit kap fel először? És aztán miért jön megint a felkaptam?
"Húsz perc múlva ott vagyok."-ezt írta tíz perce. Na jó, ez tuti szívat. Biztonság kedvéért felkaptam egy könnyű nyári ruhát és összedobtam az ágyamat, hogy úgy nézzen ki, mintha rendszerető lennék.
Összeségében egyébként nagyon szépen fogalmazol, (aki írta a részt) és ha erre a pár hibára jobban odafigyelsz, akkor ez az egész szuper lesz. A betűtípus olvasható. (bár egyes bejegyzéseknél változik a méret, ami nekem fura) Választékos az írás és formailag sem borzasztó, csak figyelmesebbnek kellene lenni. 6/10

Összegzés:
összeségében egyébként tetszik a blog, de van még mit javítani.
Nagon tetszett, hogy igényes, hosszú részek jelennek meg, és hogy nincs túlcsicsázva a blog kinézete. (inkább túl egyszerű)
Összeszedem a fontos tanácsaim:
-Tüntessétek fel az írókat!
-Legyen a blog ismertetője informatívabb!
-Figyeljetek a helyesírási hibákra!
Gratulálok a bloghoz! Csak így tovább! 21/30 (Ez nálam nagyon jót jelent!)

A véleményemet a fejlődésetek érdekében és mindenképpen jó szándékkal írtam meg! Elnézést az esetleges negatív benyomásért, senkit sem megbántani szeretnék, hanem segíteni! :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

By: Sasha D. Hailey L. Japane LS.